Katja loves Appelsap

Katja Schuurman en levende zebra in de nieuwe campagne van Appelsap Fresh Music Festival

17 JUNI 2013, AMSTERDAM | MAANDAG 17 JUNI
Samenvatting
Katja Schuurman is dit jaar het gezicht van de campagne voor het Appelsap Fresh Music Festival, dat op zaterdag 10 augustus plaatsvindt in het Oosterpark in Amsterdam. Vandaag lanceert het muziekfestival een geïntegreerde campagne met de bekende Nederlandse actrice/presentatrice in de hoofdrol.

Campagne
De campagne werd ontwikkeld en gemaakt in samenwerking met het Amsterdamse productiebedrijf 100%Halal, regisseur Sam de Jong en fotograaf Karen Rosetzsky. De film, die op associatieve wijze de beleving van een perfecte festivaldag uitbeeldt, toont een dame bij het zwembad op een mooie dag in augustus. Een glas verse Appelsap is het enige dat nog verkoeling kan bieden. In de fotoserie zien we Katja in een tropische en niet minder hete setting.

De wilde frisheid van Appelsap
Het Amsterdamse festival, met acts als Waka Flocka Flame, The Opposites (+ special guests), The Flexican & Sef en Great Minds (Winne, Sticks, Jiggy Djé en Dr. Moon) op het programma, staat bekend om zijn verrassende campagnes, die vaak de gemiddelde festival-promotie overstijgen.

De video is nu hier te bekijken

Credits fotografie

Photography: Karen Rosetzsky
Styling: Bonne Reijn
Coloring: Titus Cliff
Production: 100% HALAL PRODUCTIONS B.V.
Producer: Gijs Determeijer
Creative direction: Rogier Smalhout (Appelsap)

Credits commercial
Director: Sam de Jong
D.O.P. Rutger Storm
Production design: Julien Rademaker
Editing: Patrick Schonewille
Coloring: Rachel Stone
Post production: Glassworks
Music search: Sizzer Amsterdam
Sound design: Sharkee
Voice over: Daniel Rovais
Online: Glassworks
Production: 100% HALAL PRODUCTIONS B.V.
Producer: Roel Oude Nijhuis
Creative direction: Rogier Smalhout (Appelsap)

Special thanks to Katja Schuurman & Zaza de Zebra.

Full credit list: www.appelsap.net

Citaten
"Dit jaar is het weer gelukt om met minimale middelen en dankzij de inzet van heel veel fantastische mensen een heel bijzondere campagne neer te zetten. Dat Katja mee wilde doen was natuurlijk een soort jongensdroom die uitkwam. Zij is een icoon van onze generatie en past op een gekke manier perfect bij de freshness van Appelsap." Rogier Smalhout, Creative director Appelsap
"Katja was onze eerste en enige keus, we hadden dit met niemand anders willen doen." Rogier Smalhout
"Zebraprint - geïnspireerd op oude graphics van A Tribe Called Quest - speelde al een belangrijke rol in onze grafische vormgeving dit jaar. Het is een hele sterke beeldtaal en toen we de film bedachten leek het ons geweldig om er een echte zebra bij te hebben. Na lang zoeken vonden we Zaza, een prachtige zebra, die net als Katja aan het eind van de film pas onthuld wordt." Rogier Smalhout
Over Appelsap Press

Voor meer informatie, achtergrond informatie en/of interview aanvragen neemt u contact met ons op.